img
img
Prof. Dr. Tazegül DEMİR ATALAY

Prof. Dr. Tazegül DEMİR ATALAY

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Türkçe Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
114
Atıf
512
h-index
13
Proje
7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), 2007, 2007
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2007, 2011
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2000, 2004
Araştırma Alanları
Türkçe Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2007, 2011
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), 2007, 2007
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2000, 2004
Tazegül DEMİR ATALAY, Yüksek Lisans, Peyami Safa'nın Yalnızız adlı romanının metin dilbilimsel çözümlemesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2006
İngilizce, ÜDS, 77, Bahar, 2007
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi
2020-, Profesör, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi, Türkiye
2015-2019, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Alan Eğitimi, Türkiye
2011-2015, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2007-2011, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2004-2007, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2017-, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2011-2017, Bölüm Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Mehtap Yetik, Yüksek Lisans, Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılar ile Yansıtıcı Günlüklerinden Hareketle Sözcük Hazineleri Arasındaki İlişki, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2025, (Asıl Danışman)
Esra İpek Güzel, Yüksek Lisans, EBA'DA YER ALAN TÜRKÇE DERSİ ALIŞTIRMALARININ ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ VE GÜNCELLENMİŞ TAKSONOMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalı, 2025, (Asıl Danışman)
Duygu Karadağ, Yüksek Lisans, Dijital hikâyelerin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri ile okuma ve dinleme tutumuna etkisi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Cemal Üçoğlu, Yüksek Lisans, Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi akademik başarıları ile dil bilgisine yönelik motivasyonları arasındaki ilişki, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
İbrahim Avşar, Yüksek Lisans, Yaşar Kemal'in "Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca" adlı çocuk romanının kök değerler bağlamında incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Ülkü Aslan, Yüksek Lisans, Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten ders ve çalışma kitaplarındaki etkinliklerin üst düzey düşünme becerileri açısından incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Başak Esmer Ateş, Yüksek Lisans, Ortaokul 5 ve 8. sınıf öğrencilerinin öz düzenleme becerilerine yönelik algıları ile Türkçe ders başarıları arasındaki ilişki: Kars ili örneği, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Volkan Taşdemir, Yüksek Lisans, Mehmet Rauf'un 'Eylül' adlı romanında metindilbilimsel görünümler, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Didem Yerdelen, Yüksek Lisans, Ceyhun Atuf Kansu'nun Balım Kız Dalım Oğul adlı eserinin söz varlığı, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
2018-2019, TÜRKİYE TÜRKÇESİ, Lisans
2018-2019, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2018-2019, TÜRKOLOJİ ÇALIŞMALARI II, Yüksek Lisans
2018-2019, TÜRKOLOJİ ÇALIŞMALARI I, Yüksek Lisans
2018-2019, YENİ TÜRK DİLİNDE TARTIŞMALI KONULAR II, Yüksek Lisans
2018-2019, YENİ TÜRK DİLİNDE TARTIŞMALI KONULAR I, Yüksek Lisans
2018-2019, Edebi Metinlere Dilbilimsel Yaklaşımlar I, Yüksek Lisans
2018-2019, Edebi Metinlere Dilbilimsel Yaklaşımlar II, Yüksek Lisans
2018-2019, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2018-2019, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
2018-2019, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2018-2019, İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM, Lisans
2017-2018, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2017-2018, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2017-2018, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2017-2018, Türkoloji Çalışmaları II, Yüksek Lisans
2017-2018, Yeni Türk Dilinde Tartışmalı Konular II, Yüksek Lisans
2017-2018, Edebi Metinlere Dilbilimsel Yaklaşımlar II, Yüksek Lisans
2017-2018, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
2017-2018, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2016-2017, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2016-2017, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2016-2017, Edebi Metinlere Dilbilimsel Yaklaşımlar II, Yüksek Lisans
2016-2017, YENİ TÜRK DİLİNDE TARTIŞMALI KONULAR II, Yüksek Lisans
2016-2017, Edebi Metinlere Dilbilimsel Yaklaşımlar I, Yüksek Lisans
2016-2017, Türkoloji Çalışmaları II, Yüksek Lisans
2016-2017, Türkoloji Çalışmaları I, Yüksek Lisans
2016-2017, YENİ TÜRK DİLİNDE TARTIŞMALI KONULAR I, Yüksek Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGLAMASI, Lisans
2016-2017, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
2016-2017, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2015-2016, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2015-2016, ANLAMA TEKNİKLERİ II:DİNLEME EĞİTİMİ, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2015-2016, ANLATMA TEKNİKLERİ II: YAZMA EĞİTİMİ, Lisans
2015-2016, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I-II, Lisans
2014-2015, TÜRKÇE ĞRETİMİ, Lisans
2013-2014, SÖZ DİZİMİ, Yüksek Lisans
2013-2014, GENEL DİLBİLİM, Yüksek Lisans
2013-2014, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2013-2014, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2013-2014, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2013-2014, ANLAMA TEKNİKLERİ II :DİNLEME EĞİTİMİ, Lisans
2013-2014, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2012-2013, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2012-2013, TÜRKÇE ĞRETİMİ, Lisans
2012-2013, ETKİLİ İLETİŞİM, Lisans
2012-2013, : ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2012-2013, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
2012-2013, ANLATMA TEKNİKLERİ II :YAZMA EĞİTİMİ, Lisans
2012-2013, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2012-2013, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2012-2013, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2012-2013, ANLAMA TEKNİKLERİ II :DİNLEME EĞİTİMİ, Lisans
2012-2013, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2011-2012, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2011-2012, TÜRKÇE ĞRETİMİ, Lisans
2011-2012, ETKİLİ İLETİŞİM, Lisans
2011-2012, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2011-2012, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
2011-2012, ANLATMA TEKNİKLERİ II :YAZMA EĞİTİMİ, Lisans
2011-2012, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2011-2012, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2011-2012, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2011-2012, KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME, Lisans
2011-2012, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2011-2012, ANLAMA TEKNİKLERİ II :DİNLEME EĞİTİMİ, Lisans
2011-2012, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
Kayıt Yok
Akıcı Okuma Uygulamalarının Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya Yönelik Görüşlerine Etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2018-2021  
Ortaokullarda Okuma Güçlüğü Çeken Öğrencilerin Akıcı Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2018-2020  
KARS YÖRESİNDE BEBEK VE ÇOCUKLARA HİTAP ETMEİFADELERİ SOSYAL VE ANLAMSAL DEĞİŞİMLEREPEDAGOJİK BİR YAKLAŞIM Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2016  
Bana Bir Öykü Anlat Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2016  
Kafkasın Mucitleri Bilimle Buluşuyor TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2015-2018  
KAFKASIN MUCİTLERİ BİLİMLE BULUŞUYOR TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2015-2018  
KARS İL VE MERKEZ KÖYLERDE EŞLERİN BİRBİRLERİNE HİTAP BİÇİMLERİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2015-2017  
Kayıt Yok
Karadağ, D., Demir-Atalay, T. (2024) "Dijital Hikâyelerin Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme Tutumuna Etkisi", Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi (UTÖAD), 4 (2) pp. 367-387 Link   
Üçoğlu, C., Demir-Atalay, T. (2024) "Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28 (3) pp. 757-775 [TR Dizin] Link   
Karadağ, D., Demir-Atalay, T. (2024) "Dijital Hikâyelerin Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Tutumuna Etkisi", RumeliDE Journal of Language and Literature StudiesRumeliDE Journal of Language and Literature Studies, 1 (15) pp. 166-186 Link  
Üçoğlu, C., Demir-Atalay, T. (2024) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN “DİL BİLGİSİ MOTİVASYON ÖLÇEĞİ” GELİŞTİRME ÇALIŞMASI", Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 13 (3) pp. 1070-1089 [TR Dizin] Link   
Ateş, B.E., Demir-Atalay, T. (2023) "Ortaokul 5 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öz Düzenleme Becerilerine Yönelik Algılarıyla Türkçe Ders Başarıları Arasındaki İlişki: Kars İli Örneği", Ana Dili Egitimi Dergisi ADED, 11 (2) pp. 307-327 DOI   
Demir-Atalay, T. (2019) "Learning styles and teacher efficacy among prospective teachersbased on diverse variables", International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE), 8 (3) pp. 492-502 DOI  
Fırat-Durdukoca, Ş., Demir-Atalay, T. (2019) "Occupational anxiety and self-efficacy levels amongprospective teachers", International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE), 8 (1) pp. 173-180  
Fırat-Durdukoca, Ş., Demir-Atalay, T. (2019) "The identification of students’ metaphorical perceptions about basevalues in Turkish language curriculum", Cypriot Journal of EducationalSciences, 14 (1) pp. 124-135  
Demir-Atalay, T., Fırat-Durdukoca, Ş. (2018) "Öğretmen Adaylarının Değerlere İlişkin Metaforları", Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6 (4) pp. 894-923 [TR Dizin] DOI   
Aydın-Beytur, S., Demir-Atalay, T., Göksu, V. (2018) "Project-Based Learning Practices with Secondary School Students", International Online Journal of Educational Sciences, 10 (3) pp. 230-242  
Demir-Atalay, T., Fırat-Durdukoca, Ş. (2018) "PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMINA DEVAM EDENÖĞRENCİLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİDEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ", Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7 (2) pp. 1253-1275 [TR Dizin] DOI   
Demir-Atalay, T., Atalay, Ö. (2017) "Attitudes of Literature Teacher Candidates Towards Individuals With Special Needs and Relation to Some Variables", e-Kafkas Egitim Arastirmalari Dergisi, 4 (3) pp. 20-29 DOI  
Urun-Karahan, B., Demir-Atalay, T. (2017) "A REVIEW ON READING-SUPPORTED VALUES EDUCATION OF7TH GRADE STUDENTS (CASE OF KARS PROVINCE, TURKEY)", European Journal of Education Studies, 3 (10) pp. 34-52 Link DOI  
Demir-Atalay, T. (2017) "EDEBİYAT ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME GENEL YETERLİK ALGISI", International Journal of Language Academy, 5 (19) pp. 389-400 Link DOI  
Han, T., Elkılıç, G., Demir-Atalay, T., Güngör, T.Ö. (2016) "KARS YÖRESİNDE BEBEK VE ÇOCUKLARA HİTAP ETMEİFADELERİ SOSYAL VE ANLAMSAL DEĞİŞİMLEREPEDAGOJİK BİR YAKLAŞIM", Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0) pp. 83-105 [TR Dizin]   
Demir-Atalay, T. (2016) "TÜRKÇE EĞİTİMİNDE DEDE KORKUT HİKAYELERİ NİN KARAKTER EĞİTİMİNDE KULLANIMI ÇALIŞMA YAPRAKLARI", Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18) pp. 363-394 [TR Dizin] Link DOI   
Melanlıoğlu, D., Demir-Atalay, T. (2016) "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİNYAZMA ÖZ YETERLİKLERİNDE YARATICI YAZMAUYGULAMALARININ ETKİSİ", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20 (3) pp. 697-721 [TR Dizin]   
Demir-Atalay, T., Melanlıoğlu, D. (2016) "Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Stratejileri Ölçeği nin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması", A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED], (57) pp. 1885-1904 [TR Dizin]   
Melanlıoğlu, D., Demir-Atalay, T. (2016) "Türkçe Öğrenen Yabancılar Örneğinde Yansıtıcı Günlük Kullanma Ve Yazma Öz Yeterliği Arasındaki İlişki", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (35) pp. 57-76 [TR Dizin]   
Demir-Atalay, T. (2016) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Durumlarının Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi", TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11 (9) pp. 247-266 [TR Dizin] DOI   
Demir-Atalay, T., Urun-Karahan, B. (2016) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerine Yönelik Bir Değerlendirme", International Journal of Turkish Education and Training Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi, 1 (2) pp. 18-27 [TR Dizin] Link  
Demir-Atalay, T. (2016) "Yunus emre Divanıyla Türk Dillilere Atasözü ve Deyim Öğretimi", Aydın Tömer Dil Dergisi, 1 (1) pp. 81-104  
Demir-Atalay, T. (2015) "Türkçe nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Safahat tan Hareketle Atasözü Öğretimi", Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDER), 1 (0) pp. 191-206 Link  
Demir-Atalay, T. (2015) "YAZMA BECERİSİ AÇISINDAN ÖRNEK BİR KİTAP İNCELEMESİ", Journal of Turkish Research Institute, 1 (54) pp. 729-729 Link DOI   
Demir-Atalay, T. (2014) "Yazma Öz Yeterlik Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Kafkas Üniversitesi, e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1 (1) pp. 67-74 Link  
Demir-Atalay, T., Melanlıoğlu, D. (2014) "Ortaokul Öğrencileri İçin Konuşma KaygısıÖlçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 1 (47) pp. 103-124 [TR Dizin] Link   
Demir-Atalay, T. (2013) "A Study on Developing An Attitude Scale for Project and Performance Tasks for Turkish Language Teaching Course", Educational Research and Reviews, 8 (1899) pp. 1887-19 DOI  
Demir-Atalay, T. (2013) "Yazma Becerisine Yönelik Kazanımların Ortaokulda Gerçekleşme Düzeyi", Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 1 (1) pp. 45-56  
Demir-Atalay, T. (2013) "İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI YAZMA BECERİLERİ İLE YAZMA ÖZYETERLİK ALGISI İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA", Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, (0) pp. 84-114  
Demir-Atalay, T. (2013) "TÜRKÇE DERSLERİNDE DİL BİLGİSİ KONULARI ÖĞRENİLİRKEN KULLANILAN ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME", ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, (11) pp. 167-206   
Demir-Atalay, T., Özdemir, B. (2013) "TÜRKÇE EĞİTİMİNDE KARAGÖZ GÖLGE OYUNLARI İLE DEĞER EĞİTİMİ", DEĞERLER EĞİTİMİ DERGİSİ, 11 (25) [TR Dizin]   
Melanlıoğlu, D., Demir-Atalay, T. (2013) "TÜRKÇE ÖĞRENEN YABANCILAR İÇİN KONUŞMA KAYGISI ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI", International Journal of Social Science, (0) pp. 389-404  
Tazegül, D., Banu, Ö. (2013) "Türkçe Öğretim Programında Yer Alan Kazanımların Ölçme Değerlendirme Yöntemlerine Göre Sınıflandırılması", TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, (0) pp. 11-32 [TR Dizin]  
Demir-Atalay, T. (2013) "Türkçe Öğretimi Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı", Ana Dili Eğitimi Dergisi, 53 (76)  
Demir-Atalay, T. (2012) "İlköğretim Sekizinci Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikaye Metinlerinde Yer Alan Değer Unsurlarının Eşdizimsel Örüntülemeler Açısından Görünümleri", TURKİSH STUDİES, (0) pp. 1063-1078 [TR Dizin]  
Emine, K., Tazegül, D., R., K. (2012) "Öğretmen Adaylarının Dil Eğitiminde Çocuk Edebiyatı Metinlerinin Kullanımına Yönelik Görüşleri", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, (0) [TR Dizin]  
Demir-Atalay, T. (2012) "Türkçe Eğitiminde Yaratıcı Yazma Becerisini Geliştirme Ve Küçürek Öykü", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0) pp. 343-357 [TR Dizin]  
Tazegül, D., Kutluay, E. (2011) "Kars ve Ardahan Türkmenlerinin Dünü ve Bugünü Millı Mucadeledeki Yerleri", Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, (58) [AHCI]  
Demir-Atalay, T. (2011) "Türkçe Öğretiminde Deyimlerin Çağrışımla Kazandırılması", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (3) pp. 630-648 [TR Dizin]   
Demir-Atalay, T. (2010) "Avrasya Televizyonu nda Yayımlanan 48 Perşembe Adlı Programda Nusayrîlerle Yapılan Söyleşi", Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, (0) [AHCI]  
Demir-Atalay, T. (2010) "Bektaşilik Öğretisinde Terim Ve Kavramlar", Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, (55) [AHCI]  
Tazegül, D., Osman, A.A. (2010) "Gazi Üniversitesi Türk Kültürü Ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi nde Yayımlanan Alevilik Konulu Makaleler Ve Gazi Üniversitesi Türk Kültürü Ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi Kütüphanesinde Yer Alan Alevilikle İlgili Kitaplar Bibliyografyası", Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, (56) [AHCI]  
Tazegül, D., Osman, A.A. (2010) "Gazi Üniversitesi Türk Kültürü Ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi Arşivinde Yer Alan Bektaşilik Bibliyografyası", Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, (55) [AHCI]  
Tazegül, D., Refik, E. (2010) "Kızıldeli Süreklerinde Okunan Nefesler", Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, (0) [AHCI]  
Demir-Atalay, T. (2010) "Konuşma Eğitiminde Benmerkezci Konuşmaya Yönelik Bir Deneme", Kastamonu Eğitim Dergisi, 18 (2) pp. 415-430 [TR Dizin]  
Demir-Atalay, T. (2010) "Türkçe Öğretiminde Anlama Ve Zihinde Yeniden Yapılandırma", Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, 15 (27) pp. 201-223 [TR Dizin]   
Demir-Atalay, T. (2010) "Yurt Dışındaki Türk Çocukları İçin Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı Kapsamındaki Türkçe Dersi Kazanımlarının Değerlendirilmesi", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (3) [TR Dizin]  
Demir-Atalay, T., Şen, Ü. (2009) "Görme Engelli Öğrencilerin Çeşitli Değişkenler Açısından Öğrenme Stilleri Üzerine Bir Araştırma", Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, (0)  
Demir-Atalay, T. (2009) "İlköğretim II Kademe Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma Gazi Üniversitesi Örneği", TURKİSH STUDİES, (0) [TR Dizin] DOI  
Demir-Atalay, T. (2009) "Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri Ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi", Uluslararası Sosyal Aratırmalar Dergisi, (0)  
Demir-Atalay, T. (2019) "Dil Bilgisi Öğretimi Sorunları", I. ULUSLARARASI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BİLGİ ŞÖLENİ , Erzurum, Türkiye, (Ekim 2019
Demir-Atalay, T., Sertçelik, Ü. (2019) "“BAĞRI YANIK ÖMER” ADLI ROMANIN ANLAMBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ", AL -FARABI4. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ , (pp. 463-469), Erzurum, Türkiye, (Haziran 2019
Yerdelen, D., Demir-Atalay, T. (2019) "MUZAFFER İZGÜ’NÜN ‘BÜLBÜL DÜDÜK’ ADLI HİKÂYESİNİNDEĞER AKTARIMI BAKIMINDAN İNCELENMESİ", AL -FARABI4. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ , (pp. 1160-1173), Erzurum, Türkiye, (Haziran 2019
Demir-Atalay, T. (2018) "Orta Okul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Özyeterliklerinin Okuma Tutumlarıyla İlişkisinin İncelenmesi", 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK/ICCI-2018) , (Aralık 2018
Aydın-Beytur, S., Demir-Atalay, T., Göksu, V. (2018) "Proje tabanlı öğrenme sürecinde ortaokul öğrencilerinin projeçalışmalarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi", 13. ULUSLARARASI BALKAN EĞİTİM VE BİLİM KONGRESİ. , (Aralık 2018
Demir-Atalay, T. (2018) "Üniversite Öğrencilerinin Yansıtıcı Günlüklerinden Hareketle Söz Varlığı Üzerine Bir Çalışma", 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK/ICCI-2018) , (Aralık 2018
Demir-Atalay, T., Yerdelen, D. (2018) "Kağızmanlı Hıfzı’nın Şiirlerinde Söz Varlığı", ÖLÜMÜNÜN 100. YILINDA KAĞIZMANLI HIFZIULUSLARARASI SEMPOZYUMU , (pp. 107-108), Kars, Türkiye, (Nisan 2018
Demir-Atalay, T. (2017) "ORTA OKUL ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DERSİ AKADEMİK BAŞARILARI VE BAŞARI ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ", IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu , (Kasım 2017
Demir-Atalay, T. (2017) "ORTA OKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA ÖZYETERLİKLERİ VE YAZIM YANLIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRMESİ", IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu , (Kasım 2017
Demir-Atalay, T. (2017) "TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA “KAFKASYA HALK KÜLTÜRÜ” YANSIMALARI", I. Uluslararası Kafkasya Halk Kültürü Kongresi , (Kasım 2017
Demir-Atalay, T. (2016) "Değer Karakter Eğitimi Bağlamında Çocuk ve Göç", IlI. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU , (pp. 83-103), İstanbul, Türkiye, (Kasım 2016
Demir-Atalay, T., Urun-Karahan, B. (2016) "ORTAOKULDAKİ ÖĞRENCİLERİN KİTAP TERCİHLERİ VE BUKİTAPLARIN OKUNABİLİRLİK DÜZEYLERİ", 9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı , (Ekim 2016
Urun-Karahan, B., Demir-Atalay, T. (2016) "TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA VE YAZMAETKİNLİKLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI KAFKAS ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ", 9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı , (Ekim 2016
Demir-Atalay, T. (2015) "AZERBAYCAN DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA ÖZYETERLİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME", Azerbaycanşinaslık: Geçmişi, Bugünü ve Geleceği Uluslararası Sempozyum , (pp. 45-58), Türkiye, (Kasım 2015
Demir-Atalay, T. (2015) "YUNUS EMRE DİVANIYLA TÜRK DİLLİLERE ATASÖZÜ VE DEYİM ÖĞRETİMİ", Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu , Türkiye, (Kasım 2015
Tazegül, D., Berna, K. (2013) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerine Yönelik Bir Değerlendirme", Öğretmen Eğitiminde Yeni Eğilimler Uluslararası Sempozyumu , (Mayıs 2013
Demir-Atalay, T. () "Başarı Yönelimi Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu  
Tazegül, D., Cem, E. () "Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Türkçe Eğitiminde Animasyonlarla Öğretimi", , 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, , Türkiye 
Demir-Atalay, T. () "Çocuk Kitaplarında Bağdaşıklık Ve Tutarlılık Görünümleri", 13. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyiş Bilim Sempozyumu: Basit Üslup (13th International Language, Literature and Stylistics Symposium: Simple Style),  
Demir-Atalay, T. () "İlköğretim Öğrencilerinin Dil Bilgisi Konularına Yönelik Öğrenme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi", Uygulamalı Eğitim Kongresi  
Demir-Atalay, T. () "İlköğretim Yedinci Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Düzeylerinin Tespit Edilmesine Yönelik Bir Değerlendirme", 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Türkiye 
Demir-Atalay, T. () "Kağızman İlköğretim Okullarındaki Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarında Türkçeyi Kullanma Düzeyleri", Geçmişten Geleceğe Her Yönüyle Kağızman Sempozyumu , Türkiye 
Hülya, B.A., Tazegül, D. () "Kars Merkez de 2005 2006 Eğitim Öğretim Yılında İlköğretim 7 Sınıfta Okutulan Türkçe Ders Kitaplarında Bulunan Öykü ve Şiir Metinlerine Metindilbilimsel Bir Bakış", XX. Ulusal Dilbilim Kurultayı, , Türkiye 
Berna, K., Tazegül, D. () "Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumları Kafkas Üniversitesi Örneği", , 7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu’na  
Tazegül, D., Emine, K. () "Öğretmen Adaylarının Dil Eğitiminde Çocuk Edebiyatı Metinlerinin Kullanımına Yönelik Görüşleri", , Türk Dilinin ve Edebiyatının Bugünkü Sorunları ve Çözümleri Uluslararası Sempozyumu,  
Nur, K.E., Tazegül, D. () "Ömer Seyfettin in Öykülerinde Örtük Yapılar", 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu , Türkiye 
Gökçe, K., Nur, K.E., Tazegül, D. () "Sosyal Alanlar Öğretmenlerinin Kişilerarası Özyeterlik İnançlarının Değerlendirmesi Ankara İli Örneği", ), 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications konferansı  
Demir-Atalay, T. () "Türk Dünyasında Bir Eğitim ve Değer Unsuru Olarak Hoşgörü", 21. Yüzyılda Türk Dünyası Uluslararası Sempozyumu  
Demir-Atalay, T. () "Türkçe Eğitiminde Bilgiyi İşleme Kuramının Yansımalarına Yönelik Bir Değerlendirme", Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu  
Demir-Atalay, T. () "Türkçe Öğretiminde Metinler Arasılık", IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, , Türkiye 
Demir-Atalay, T. () "Türkçe Öğretiminde Şiir Metinleri Aracılığıyla Değerlerin Aktarımı", 1. Uluslar Arası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu  
Tazegül, D., Berna, K. () "Türkçe Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisine İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Değerlendirme", 7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu’na  
Tazegül, D., Solmaz, A., Gökçe, K. () "Türkçe Sosyal Bilgiler ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Empati Eğilimleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisİ", 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi  
Sağır, M., Demir-Atalay, T. (2016) "Yeni Programa Uygun Etkinliklerle Dil Bilgisi Öğretimi", Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, ISBN: 9786053183259 
Aydın-Beytur, S., Demir-Atalay, T. (2015) "ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME", Türkiye : PEGEM AKADEMİ, ISBN: 978-605-364-796-6 
Demir-Atalay, T., Aydın-Beytur, S. (2014) "ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME", Türkiye : PEGEM AKADEMİ, ISBN: 978-605-364-796-6 
Demir-Atalay, T. (2023) "Türkçenin Yabancı dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders ve Çalışma Kitaplarında Yer Alan Bilgilendirici Metin Türlerinin İncelenmesi", Kitap: Çocuk Edebiyatı, Ankara/Türkiye : Fenomen Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 341 / 376, ISBN: 978-625-6470-16-3 
Demir-Atalay, T. (2023) "Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders ve Çalışma Kitaplarında Yer Alan Hikaye Edici Metin ve Şiir Türlerinin İncelenmesi", Kitap: ÇOCUK EDEBİYATI, Ankara/Türkiye : Fenomen Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 315 / 340, ISBN: 978-625-6470-16-3 
Demir-Atalay, T. (2023) "TÜRK DİLİNİN TEMEL KAVRAMLARI", Kitap: TÜRK DİLİ II, : KRİTER YAYINEVİ, Bölüm Sayfaları: 1 / 20, ISBN: 978-625-6606-16-6 
Demir-Atalay, T. (2022) "Dil ve Anlatımın Temel Kavramları", Kitap: Türk Dili 1, Ankara/Türkiye : Eğitim Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 7 / 38, ISBN: 978-625-8341-93-5 
Demir-Atalay, T. (2022) "Akademik Yazılarda Başlık, Özet ve Anahtar Kelimeler", Kitap: Türk Dili 2, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 152 / 169, ISBN: 978-625-417-829-0 
Demir-Atalay, T. (2022) "Proje Tabanlı Öğrenmeye Türkçe Eğitimi Açısından Bir Bakış", Kitap: Yabancılara Türkçe Öğretimi Dr. Erol Barın'a Armağan, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 91 / 112483, ISBN: 978-625-417-746-0 
Demir-Atalay, T. (2021) "DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ", Kitap: ETKİNLİKLERLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 449 / 489, ISBN: 978-605-033-157-8 
Demir-Atalay, T. (2021) "ANLATIM BOZUKLUKLARI", Kitap: TÜRK DİLİ I, Ankara/Türkiye : NOBEL YAYINLARI, Bölüm Sayfaları: 191 / 206, ISBN: 978-625-439-898-8 
Demir-Atalay, T. (2021) "TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TEMEL YÖNTEM VE TEKNİKLER", Kitap: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ I, İstanbul/Türkiye : KRİTER YAYINEVİ, Bölüm Sayfaları: 7 / 52, ISBN: 978-625-7669-82-5 
Demir-Atalay, T. (2020) "DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ETKİNLİK ÖRNEKLERİ", Kitap: DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ, Ankara/Türkiye : KRİTER, Bölüm Sayfaları: 239 / 296, ISBN: 978-625-7033-50-3 
Demir-Atalay, T. (2020) "YAZMA BECERİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI", Kitap: KURAM VE UYGULAMADA YAZMA EĞİTİMİ, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 15 / 42, ISBN: 978-625-7052-10-8 
Demir-Atalay, T. (2020) "CUMHURİYETTEN BUGÜNE İLKOKUL TÜKÇE PROGRAMLARI", Kitap: TÜRKÇE EĞİTİMİ, Ankara/Türkiye : NOBEL, Bölüm Sayfaları: 335 / 384, ISBN: 978-625-402-352-1 
Demir-Atalay, T. (2020) "DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN SORUNLARI", Kitap: TÜRKÇE EĞİTİMİNİN GÜNCEL SORUNLARI, Ankara/Türkiye : EĞİTEN KİTAP, Bölüm Sayfaları: 193 / 228, ISBN: 978-605-7754-89-9 
Demir-Atalay, T. (2019) "DİNLEME BECERİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI", Kitap: DİNLEME EĞİTİMİ, Ankara : fenomen yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 1 / 17, ISBN: 9786059474528 
Urun-Karahan, B., Demir-Atalay, T. (2019) "DİNLEME, TUTUM VE MOTİVASYON", Kitap: DİNLEME EĞİTİMİ, Ankara : fenomen yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 65 / 84, ISBN: 9786059474528 
Demir-Atalay, T. (2019) "KONUŞMA BECERİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI", Kitap: KONUŞMA EĞİTİMİ, Ankara : fenomen yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 1 / 20, ISBN: 9786059474542 
Demir-Atalay, T. (2019) "TÜRKÇE’NİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME", Kitap: TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ, Ankara/Türkiye : NOBEL, Bölüm Sayfaları: 271 / 362, ISBN: 9786050331837 
Demir-Atalay, T. (2018) "OKUMA BECERİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI", Kitap: OKUMA EĞİTİMİ, Ankara/Türkiye : ANI YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 1 / 55, ISBN: 978-605-170-228-5 
Urun-Karahan, B., Demir-Atalay, T. (2018) "OKUMA EĞİTİMİNDE TUTUM VE MOTİVASYON", Kitap: OKUMA EĞİTİMİ, Ankara/Türkiye : ANI YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 119 / 145, ISBN: 978-605-170-228-5 
Demir-Atalay, T. (2018) "TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ”YAZIT”, ”YAZIT BİLİM” VE ”YAZIT BİLİMCİ” KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORLARI", Kitap: PROF. DR. ALEMDAR YALÇIN ARMAĞANI, Ankara/Türkiye : AKÇAĞ YAYINEVİ, Bölüm Sayfaları: 931 / 944, ISBN: 978-605-342-462-0 
Demir-Atalay, T. (2018) "Türk Soylulara Türkiye Türkçesi Öğretimi", Kitap: Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Ankara/Türkiye : GRAFİKER YAYINLARI, Bölüm Sayfaları: 161 / 170, ISBN: 978-605-4692-50-7 
Keskin, F., Arı, G., Akkaya, A., Göçen, G., Güneyli, A., İnce, B., Çetinkaya, G., Derman, S., Büyükikiz, K.K., Bağcı, H., Ünal, F.T., Durukan, E., Fidan, D., Melanlıoğlu, D., Özkan, B., Ungan, S., Maden, S., Göçer, A., Çifci, M., Açık, F., Kara, M., Cavkaytar, S., Dilidüzgün, Ş., Bölükbaş, F., Batur, Z., Demir-Atalay, T., Okur, A. (2018) "Dil Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme", Kitap: Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Ankara/Türkiye : Grafiker, Bölüm Sayfaları: 61 / 78, ISBN: 978-605-4692-50-7 
Tayşi, E.K., Demir-Atalay, T. (2017) "dil bilgisi öğretimi", Kitap: uygulamalı türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kştabı, İstanbul/Türkiye : kesit yayınları, Bölüm Sayfaları: 13 / 54, ISBN: 978-605-67083-2-9 
Demir-Atalay, T., Dolunay, S.K., Doğan, Y., Deniz, K., Çiftçi, Ö., Büyükikiz, K.K., Temizkan, M., Şahbaz, N.K., Onan, B., Kurudayıoğlu, M., Karatay, H., Karadağ, Ö., Erdem, İ., Çeçen, M.A., Coşkun, E., Çetin, D., Tayşi, E.K., Sallabaş, M.E., Zorbaz, K.Z., Balcı, A., Ensar, F., Bağcı, H., Uçgun, D., Özbay, M., Özdemir, B., Melanlıoğlu, D. (2015) ""YALNIZIZ" ROMANINDA YER ALAN ARTGÖNDERİM UNSURLARI", Kitap: AKADEMİK HAYATININ 25 YILINDA TÜRKÇE EĞİTİMİ ALANININ İLK PROFESÖRÜ MURAT ÖZBAY A ARMAĞAN, Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 229 / 256, ISBN: 978-605-318-031-9 
Demir-Atalay, T., Göçer, A., Kara, Ö.T., Gün, M., Akkaya, A. (2014) "Dil ve Anlatım ile Türk Edebiyatı Derslerinde Etkinlik Örnekleri", Kitap: Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Pedagojik Formasyon Öğrencileri İçin, Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 150 / 184, ISBN: 9786053649304 
Demir-Atalay, T., Göçer, A., Kara, Ö.T., Gün, M., Akkaya, A. (2014) "TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİ TEMEL KAVRAM VE TERİMLERİ", Kitap: Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Pedagojik Formasyon Öğrencileri İçin, Türkiye : pegem akademi, Bölüm Sayfaları: 2 / 55, ISBN: 9786053649304 
Demir-Atalay, T. (2014) "Türk Dillilere (Soylulara) Türkçe Öğretiminde Ölçme Ve Değerlendirme", Kitap: Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Ankara/Türkiye : Grafiker Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 541 / 583, ISBN: 9786054692707 
Demir-Atalay, T. (2013) "Sosyal Bilgiler Kitaplarında Dil ve Anlatım", Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, ISBN: 9786053645740 
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) turkish studies, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisine, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) TEKE Akademik Araştırma Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergis, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) DİL VE EDEBİYAT EĞİTİMİDERG, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) türkiye sosyal araştırmalar dergisi, 0
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Ana Dili Eğitimi Dergisi, 0
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 0
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 0
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kafkas Üniversitesi, e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Üye, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ_JÜRİ ÜYELİĞİ, 2014-2019
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI YAZMA BECERİLERİ İLE YAZMA ÖZYETERLİK ALGISI İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA 2 0 0 15 15 35 18 0 0 85
2 TÜRKÇE ÖĞRENEN YABANCILAR İÇİN KONUŞMA KAYGISI ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI 0 0 0 5 3 18 8 1 0 35
3 Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri Ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi 1 0 0 7 4 17 2 0 0 31
4 Ortaokul Öğrencileri İçin Konuşma KaygısıÖlçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 1 0 0 3 7 11 6 0 0 28
5 Öğretmen Adaylarının Dil Eğitiminde Çocuk Edebiyatı Metinlerinin Kullanımına Yönelik Görüşleri 0 0 0 1 5 15 6 0 0 27
6 Türkçe Eğitiminde Yaratıcı Yazma Becerisini Geliştirme Ve Küçürek Öykü 0 0 0 3 3 13 8 0 0 27
7 TÜRKÇE EĞİTİMİNDE KARAGÖZ GÖLGE OYUNLARI İLE DEĞER EĞİTİMİ 2 0 0 1 6 8 4 0 0 21
8 Konuşma Eğitiminde Benmerkezci Konuşmaya Yönelik Bir Deneme 1 0 0 6 3 7 3 0 0 20
9 ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME 1 0 0 5 3 7 4 0 0 20
10 Yeni Programa Uygun Etkinliklerle Dil Bilgisi Öğretimi 0 0 0 0 0 7 12 0 0 19
11 Türkçe Öğretiminde Anlama Ve Zihinde Yeniden Yapılandırma 1 0 0 0 3 6 6 0 0 16
12 Yurt Dışındaki Türk Çocukları İçin Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı Kapsamındaki Türkçe Dersi Kazanımlarının Değerlendirilmesi 0 0 0 0 4 7 5 0 0 16
13 Görme Engelli Öğrencilerin Çeşitli Değişkenler Açısından Öğrenme Stilleri Üzerine Bir Araştırma 2 0 0 2 0 7 4 0 0 15
14 İlköğretim Sekizinci Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikaye Metinlerinde Yer Alan Değer Unsurlarının Eşdizimsel Örüntülemeler Açısından Görünümleri 0 0 0 0 2 10 0 0 0 12
15 Yazma Becerisine Yönelik Kazanımların Ortaokulda Gerçekleşme Düzeyi 0 0 0 2 2 7 0 0 0 11
16 Yazma Öz Yeterlik Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 0 0 0 2 1 6 2 0 0 11
17 Occupational anxiety and self-efficacy levels amongprospective teachers 1 0 0 3 5 1 0 0 0 10
18 ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME 0 0 0 3 0 3 4 0 0 10
19 PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMINA DEVAM EDENÖĞRENCİLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİDEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ 0 0 0 4 2 4 0 0 0 10
20 Türkçe Öğretimi Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı 0 0 0 0 2 3 5 0 0 10
21 Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Stratejileri Ölçeği nin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması 0 0 0 0 1 5 3 0 0 9
22 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİNYAZMA ÖZ YETERLİKLERİNDE YARATICI YAZMAUYGULAMALARININ ETKİSİ 0 0 0 2 3 2 1 0 0 8
23 Türkçe Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerine Yönelik Bir Değerlendirme 0 0 0 2 1 3 0 0 0 6
24 YAZMA BECERİSİ AÇISINDAN ÖRNEK BİR KİTAP İNCELEMESİ 0 0 0 0 2 2 2 0 0 6
25 İlköğretim Yedinci Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Düzeylerinin Tespit Edilmesine Yönelik Bir Değerlendirme 0 0 0 0 3 1 0 1 0 5
26 Kars ve Ardahan Türkmenlerinin Dünü ve Bugünü Millı Mucadeledeki Yerleri 0 0 0 0 0 1 4 0 0 5
27 Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı 0 0 0 0 2 2 0 1 0 5
28 Bektaşilik Öğretisinde Terim Ve Kavramlar 0 0 0 0 0 4 0 0 0 4
29 Türkçe Öğrenen Yabancılar Örneğinde Yansıtıcı Günlük Kullanma Ve Yazma Öz Yeterliği Arasındaki İlişki 0 0 0 0 0 3 0 0 0 3
30 Türkçe Öğretiminde Deyimlerin Çağrışımla Kazandırılması 0 0 0 0 1 2 0 0 0 3
31 Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı 0 0 0 0 0 0 3 0 0 3
32 Attitudes of Literature Teacher Candidates Towards Individuals With Special Needs and Relation to Some Variables 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
33 DİNLEME EĞİTİMİ 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
34 İlköğretim II Kademe Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma Gazi Üniversitesi Örneği 0 0 0 0 2 0 0 0 0 2
35 Öğretmen Adaylarının Değerlere İlişkin Metaforları 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
36 Project-Based Learning Practices with Secondary School Students 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
37 Türkçe nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Safahat tan Hareketle Atasözü Öğretimi 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
38 ETKİNLİKLERLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
39 Kızıldeli Süreklerinde Okunan Nefesler 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
40 KURAM VE UYGULAMADA YAZMA EĞİTİMİ 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
41 Learning styles and teacher efficacy among prospective teachersbased on diverse variables 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
42 Sosyal Bilgiler Kitaplarında Dil ve Anlatım 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
43 TÜRKÇE EĞİTİMİNDE DEDE KORKUT HİKAYELERİ NİN KARAKTER EĞİTİMİNDE KULLANIMI ÇALIŞMA YAPRAKLARI 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
44 Türkçe Öğretiminde Metinler Arasılık 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
45 Türkçe Sosyal Bilgiler ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Empati Eğilimleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisİ 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
46 uygulamalı türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kştabı 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Ulusal) Karma etkinlik/Sergi: bilim şenliği, 18-05-2017
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
DEMİR TAZEGÜL
-
2013 15
Deniz Melanlıoğlu
Kırıkkale Üniversitesi
2013 - 2018 7
Kafkas Üniversitesi
2016 - 2019 6
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2018 4
Kafkas Üniversitesi
2018 - 2019 4
Ali Göçer
Erciyes Üniversitesi
2014 - 2018 3
Ahmet Akkaya
Adıyaman Üniversitesi
2014 - 2018 3
KARAHAN BERNA
-
2013 3
Kafkas Üniversitesi
2018 2
Mesut Gün
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2014 2
Ömer Tuğrul Kara
Çukurova Üniversitesi
2014 2
Esra Karakuş Tayşi
Dumlupınar Üniversitesi
2015 - 2017 2
Kadir Kaan Büyükikiz
Gaziantep Üniversitesi
2015 - 2018 2
Banu Özdemir
Dumlupınar Üniversitesi
2013 - 2015 2
Hasan Bağcı
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2015 - 2018 2
AKTAŞ ALİ OSMAN
-
2010 2
Cemal Üçoğlu
-
2024 2
Didem Yerdelen
-
2018 - 2019 2
Duygu Karadağ
-
2024 2
KARAKUŞ EDA NUR
-
2
KILIÇOĞLU GÖKÇE
-
2
KOLAÇ EMİNE
-
2012 2
Kafkas Üniversitesi
2016 1
Kafkas Üniversitesi
2017 1
Kafkas Üniversitesi
2016 1
Bekir İnce
İstanbul Medeniyet Üniversitesi
2018 1
Sedat Maden
Giresun Üniversitesi
2018 1
Yusuf Doğan
Gazi Üniversitesi
2015 1
Alpaslan Okur
Sakarya Üniversitesi
2018 1
Dilek Fidan
Kocaeli Üniversitesi
2018 1
Ülker Şen
Gazi Üniversitesi
2009 1
Halit Karatay
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2015 1
Mehmet Akif Çeçen
İnönü Üniversitesi
2015 1
Funda Keskin
İstanbul Üniversitesi
2018 1
Şükran Dilidüzgün
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
2018 1
Musa Çifci
Uşak Üniversitesi
2018 1
Serdar Derman
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2018 1
Namık Kemal Şahbaz
Mersin Üniversitesi
2015 1
Ömer Çiftçi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi
2015 1
Bilginer Onan
Mustafa Kemal Üniversitesi
2015 1
Eyyup Coşkun
Mustafa Kemal Üniversitesi
2015 1
Mehmet Temizkan
Mustafa Kemal Üniversitesi
2015 1
Mukim Sağır
Erzincan Üniversitesi
2016 1
Fatma Bölükbaş
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
2018 1
Bülent Özkan
Mersin Üniversitesi
2018 1
Ferhat Ensar
Yıldız Teknik Üniversitesi
2015 1
Muhammed Eyyüp Sallabaş
Yıldız Teknik Üniversitesi
2015 1
Ahmet Güneyli
Girne Üniversitesi
2018 1
Kemalettin Deniz
Gazi Üniversitesi
2015 1
Zekerya Batur
Uşak Üniversitesi
2018 1
Gökçen Göçen
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi
2018 1
Erhan Durukan
Trabzon Üniversitesi
2018 1
Mehmet Kurudayıoğlu
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2015 1
Gökhan Arı
Bursa Uludağ Üniversitesi
2018 1
Suat Ungan
Trabzon Üniversitesi
2018 1
Gökhan Çetinkaya
Pamukkale Üniversitesi
2018 1
Kemal Zeki Zorbaz
Mustafa Kemal Üniversitesi
2015 1
Ahmet Balcı
Mustafa Kemal Üniversitesi
2015 1
Duygu Uçgun
Niğde Üniversitesi
2015 1
Özay Karadağ
Hacettepe Üniversitesi
2015 1
Salih Kürşad Dolunay
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2015 1
Didem Çetin
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2015 1
Fulya Topçuoğlu Ünal
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
2018 1
Fatma Açık
Gazi Üniversitesi
2018 1
Turgay Han
Ordu Üniversitesi
2016 1
İlhan Erdem
İnönü Üniversitesi
2015 1
Serap Cavkaytar
Anadolu Üniversitesi
2018 1
Mehmet Kara
Gazi Üniversitesi
2018 1
Murat Özbay
Gazi Üniversitesi
2015 1
AYDIN SOLMAZ
-
1
BALCI AŞKIN HÜLYA
-
1
Başak Esmer Ateş
-
2023 1
ENGİN REFİK
-
2010 1
ERDEM CEM
-
1
ERDOĞAN KUTLUAY
-
2011 1
KARADAĞ R.
-
2012 1
ÖZDEMİR BANU
-
2013 1
Ülkü Sertçelik
-
2019 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 79052
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 10820
YÖKSİS Bilim Alanı Türkçe Eğitimi 644
Anahtar Kelimeler Türkçe Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Ağırlıklı Puan 182 240 115 205 235 160 120 120 135 60 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 302 . 273 . 444 . 338 . 318 . 384 . 504 . 522 . 466 . 497 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 140 . 130 . 232 . 148 . 128 . 189 . 282 . 255 . 257 . 299 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 20 . 18 . 52 . 31 . 37 . 44 . 78 . 64 . 56 . 97 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 20 . 17 . 48 . 30 . 36 . 44 . 78 . 61 . 53 . 90 . -
Toplam Yayın 6 12 8 10 10 4 3 3 4 4 0
Toplam Makale 2 8 4 3 3 0 0 0 1 4 0
Toplam Kitap 2 1 1 3 4 4 3 3 3 0 0
Toplam Bildiri 2 3 3 4 3 0 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 1 3 3 3 3 0 0 0 0 2 0
Makale (Ulusal) 1 5 1 0 0 0 0 0 1 2 0
Kitap Yazarlığı 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 1 0 1 3 4 4 3 3 3 0 0
Bildiri (Uluslararası) 1 3 3 4 3 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri